Öğretim Durumları

Çoklu Ortam Uygulamaları Sınıf içi Etkinlik
Öncelikle konu anlatımını dersin öncesinde öğrencilere sunduktan sonra derse girildiğinde yine ilk 10 dakika hazırlıksız gelen öğrencilere ders içeriğini anlatma veya hazırlıklı gelen öğrencilere de ders tekrarı niteliği kazandırmak amacıyla ders anlatılacaktır. Ders içeriğinde 5 adet uygulama tanıtılmıştır. Bunlar; Prezi, Pictochart, Pawtoon, Nearpod canvas uygulamaları tanıtılmıştır. Etkinlik yapacağımız için extra olarak padlet uygulaması da tanıtılacaktır.
Sonrasında ise ders içi etkinlik ile öğrencilere tanıtılan uygulamaları daha iyi kullanabilmeleri açısından sınıf gruplara ayırılacak. Her grup 4 veya 5 kişiden oluşacak. 5 adet uygulamanın isimleri kağıda yazılacak ve her gruptan bir kişi gelip bir kağıt seçecek. Gruplar kağıtta kendilerine çıkan uygulamalar ile Çoklu ortam uygulamaları konusunu hazırlayacaklar. Örneğin kağıtta prezi çıkan grup Çoklu ortam uygulamalarını prezi üzerinden sunum yaparak anlatacak. Pawtoon çıkan grupta yine aynı konuyu animasyon olarak hazırlayarak sunacak. Diğer gruplarda aynı uygulamayı kendi araçları ile oluşturacaklar.
Dersin 15. Dakikasında başlayacak olan bu etkinlik ders süresi yetmediği takdir de ders dışında da hazırlanıp padlet üzerinde paylaşılan linke her grup kendi etkinliğini yükleyecektir. Padlet uygulamasına yüklemelerinin sebebi ise her grup birbirlerinin yaptığı animasyonu grafiği veya sunuyu görebileceklerdir. Derste bu padlet linki açılarak oluşturulan sınıf panosu üzerinden öğrenciler sunumlarını ve animasyonlarını izletebilecekler ve kendileri de kullandığı araçların hangi özelliklerinden yararlandıkları anlatmaları açıklanacak. Bu esnada diğer gruplar sınıfta etkinliğini açıklayan bir diğer gruba tavsiye veya uygun bulmadıkları noktaları düzeltmeye yönelik öneri söyleyeceklerdir. Her öneri ve tavsiye veren gruba öğretmen puan verecektir. Puan verileceği için öğrenciler yapılan sunum veya animasyon üzerine daha çok düşünüp daha fazla tavsiye vermeye çalışacaklardır. Ya da bir yerinde eksik bulduklarında onu nasıl giderebileceğini bulup bu fikri sınıfta paylaştığında da yine o grup puan alacaktır.

Bu şekilde her grubun puan almasını teşvik edeceğiz ve en çok söz hakkı isteyen, düşüncesini paylaşan, önerisini bir dayanak sağlayarak açıklayan gruplar puan alacaklar. Ders sonunda puanlar toplandıktan sonra en çok puan alan grup birinci seçilecek.  O konuyla ilgili dönem içi puanı oluşmuş olacak. Diğer haftalarda başka uygulamalar da görüşmek üzere…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder